Wednesday, December 22, 2010

Dis 22

Selasa - another busy day.. planning hari ni. Jap ni ke MDHS lepas tu PDHS lepas tu PEh PKM..urusan PeBT (Pergerskan Belia Tempatan) nak buat program untuk belia dengan kerjasama ECOKID.. ntah dapat ke idak..come what may!!! 8.30 dah keluar menuju ke MDHS. Selepas menanti 15-20 mint sbb SU punya ada urusan dalaman, masuk bincang2 tetnag perkara berkaitan taman dan isu CF. Lain pulak versi yang diterima berhubung :1. penubuhan JKP - gabungan 7 taman diwakili stiap taman oleh pengerusi Persatuan Penduduk Taman.
ii. CF - utk rumah dan bukan untuk projek keseluruhan boleh dikeluarkan dengan akujanji penduduk tak akan mengadu kepada MDHS sekiranya ada maslaah bernangkit kemudian hari.
iii. Isu bengkel bas di kawasan taman - tidak apa bas besar masuk keluar kawasan taman, tak apa buat bengkel dalam kawasan taman, tak ada untuk letak brapa banyak bas pun dalam kawasan taman - cuma akan disiasat jika ada berlaku pencerobohan di tanah reserve JPS... kalau ada kebenaran pun kira tak apa!!! SU memberi rasional tanpa melihat keadaan sebenar tetapi sekadar membandingkan secara umum ..cth kawasan terbiar diguna untuk menanam pokok digambarkan sebagai kawasan tanaman sayur besar-besaran sampai lori keluar masuk .. jadi bas pun boleh. Ni yang susah kalau bercakap tak pandang belakang!!!
Selesai urusan dengan SU, ke pejabat daerah pulak. ADO tak ada... DO mesyuarat. Jam dah pukul 11 lebih, baik ke pejabat PKM jumpa pengerusi PeBT. Dalam pada tu Harun dari ACO-KID datang nak bagi kertas kerja program PeBT. Sambil minum2, makan2, smebang2, datang pulak Anuar dari ARK (perancangan awal nak jumpa DO bersama2). Bincang punya bincang.. dari hal PeBT beralih kepada hal TDBB.. bawa kepada jam 3.00 petang... hari Jumaat baru nak jumpa DO bila semua dokumen ada di tangan. Balik lepas solat baring sekejap.. bangun solat asar hujan lagi kat luar... kemas2 kerja hasil perbincangan tadi bawa ke maghrib... isyak di masjid.. balik tengok tv..mata pun tak larat dah lagi..masuk tidur 11.15 mlm.

http://www.pmalam.ads4blog.net/ atau http://www.ads4buckspmalam.blogspot.com/ atau nak masyuukkkk hari-hari... klik kat http://tunaisegera.com/?r=pmalam

No comments:

Post a Comment