Sunday, September 20, 2009

1 Syawal 1430

SELAMAT HARI LEBARAN...MAAF DZAHIR & BATHIN .....Taqabballahu minnawaminkum...minal Aidil wa Faaizin.
Alhamdullillah....dapat lagi cek menikmati kemeriahan Aidil Fitri tahun ini. Pengalaman telah mengajar beberapa perkara bila tiba hari raya. Tahun 2007, dari Kpg Baru,KL cek berkejar nak sambut raya pertama di Penang. Dalam perjalanan cek kontek la kakak-kakak cek yang ada diPenang sana, kot-kot boleh tumpang bemalam. Tetapi semua rumah sudah dipenuhi anak-anak dan sanak saudara dari jauh. Jadi cek sekeluarga pun bermalam di Seri Malaysia Taiping. Berayalah hari kedau di Penang dan petang tu terus balik KKB.
Tahun 2008, cek tukar plan pulak...lepas beraya di KL, balik ke KKB....kot-kot ada jiran tetangga, rakan-rakan atau anak murid nak datang ke rumah...sampai hampir seminggu tak ada yang datang, cek nak pi rumah depa pun depa tak ada di rumah - pakat balik kampung semuanya.
Tahun ni cek buat plan lain. Lepas solat sunat Aidil Fitri, cek sekeluarga pi ambil gambar kenangan di kedai gambar. Lepas tu terus ke kubur mak mertuaku di Ampang, KL. Dari situ terus ke rumah kakak iparku di Damansara - port pertemuan keluarga untuk kali ini. Ingatkan cek dari jauh sampai lambat - pukul 12.30 tgh pun yang lain-lain tak sampai. Tak kisah la RAYA! Masing-masing sibuk dengan persiapan anak cucu depa. Pukul 3 ptg cek bertolak ke Jelapang - rumah kakak cek - sampai 5.30 ptg. Bukan nak lama sangat pun - makan, minum, cerita lebih kurang - cek bertolak balik ke KKB pukul 8.00 mlm -sampai rumah 10.30 mlm. Selesai satu hari raya.

Beginilah suasana hari raya keluarga belah ponnu cek di KL....



Tangan Cek, ponnu cek dan cucu sedara cek!!!

No comments:

Post a Comment