Tuesday, March 20, 2012

Mac 20

Selasa, - Berita sedih diterima awal pagi sebelum Subuh... isteri pengetua meninggal jam 5 pagi. Sempat sms kepada yang berkenaan untuk tindakan2 segera. Di sekolah seperti biasa... pukul 8 bersama 2 guru ziarah ke rumah arwah dan hulur sumbangan kutipan kestaf.... mlm ni ada perjumpaan kena batal kot..come what may!!!Rupa2 nya ada yang merajuk sbb pergi tak maklum tak ajak sekali... dalam keadaan macam ni... kejar masa nak buat itu ini.. nak ambil hati juga. Separuh hari pusing cari guru buat kutipan.. masuk kelas pukul 10.30.. lepas kelas kejar ke kubur pulak. Ajak sama yang merajuk... tapi muka.... tingkahlaku...tak boleh nak sorok.. org lain pun boleh nampak. Sampai di kubur upacara dah selesai.. katanya pukul 11..tapi 10.30 dah sampai kubur rupanya. Balik masih buat kutipan.. masuk kelas akhir. Seblum balik ongumah ada kelas tambahan, sempat semak email. Dtg ke blk cakap nak balik masih tarik muka 44. Sampai rumah lepas zohor keluar semula... singgah kedai beli barang keperluan rumah sbb esok nak ke shah alam.. nanti yang tinggal kat rumah kebulur tak makan pulak kan. Balik lepas asar ada lagi benda yang tak cukup.. keluar lagi ke kedai. Balik baca paper.. masuk maghrib. Berbangkit satu lagi isu.. menambah rajuknya sbb tak bagi tau secara lisan nak ke Shah Alam esok, tak cukup dgn salinan surat panggilan ditampal di peti ais.... Sementara nak masuk isyak sempat print MM JATIKAP untuk serah esok pada KK dan Penghulu..dan terus kepada PLB. Ke masjid untuk isyak.. ada kuliah maghrib pulak... 9 lebih baru ke rumah arwah untuk yassin & tahlil. Ramai juga yang hadir... jadi tak tunggu makan dulu.. nak elak suasana hiruk pikuk gelak ketawa seperti selalu berlaku di rumah yang ada kematian. Sampai rumah dah 10 lebih.. siap2 terus masuk tidur 10.40 mlm. Tak ada kopi tak ada kek.. makan roti calit planta je.

http://www.pmalam.ads4blog.net/ atau http://www.ads4buckspmalam.blogspot.com/ atau nak masyuukkkk hari-hari... klik kat http://tunaisegera.com/?r=pmalam

1 comment:

  1. kaji dulu diri sendiri.muhasabah dlm2.kalau ajak org lain sempat kenapa nak maklum pd bini tak sempat.Jgn cari alasan memanjang.silap sendiri tak nampak.

    ReplyDelete